Dienstag, 3. Januar 2012

Dyreholdsopgave











På billederne kan ses kattekillingen Elly, som jeg fik i starten af november. Jeg valgte, at den fra start får dåsemad til at spise, som den var vant til i det tidligere kattehjem, for at undgå maveproblemer, og da det også fremover vil være det primære foder. Ligesom alle andre katte, har den en individiuel karakter. Selvom Elly er en kattekilling endnu, er det meget sjældent, at hun har lyst til at lege - kun hvis man inviterer hende til en lille legeaktivitet, kan det være, at hun leger lidt. Generelt er hun interesseret i at blive kravlet og/eller at blive bæret rundt. Det var ikke en nødvendighed at lære hende at gå på wc, da moderen ordnede det inden. Elly har ikke været udenfor endnu, da hun ikke er interesseret i det (endnu), men nysgerrigheden kommer sikkert i løbet af den nærmeste fremtid. Jeg har prøvet at vække nysgerrigheden og tage hende med ud, men hun blev panisk og gad ikke.


SMTTE-modellen1


Sammenhæng:


Vi vil undersøge, hvordan huskatte kan bruges hensigtsmæssig i institutionen.


Mål:


Lære brugerne, hvordan katte passes


Lære brugerne at sige kattens lyde


Lære brugerne at kunne efterligne kattens bevægelser


Lære brugerne forholdet mellem liv og død


Tiltag:


Lave collager sammen med brugerne (male, tegne, klippe og klistre)


Lave udflugter, hvor brugerne kan møde nogle andre katte, fx på en bondegård


Finde nogle bøger, sange og lege, der netop handler om katte


Lave et fotoalbum sammen med brugerne



Tegn:


Brugerne kan efterligne kattens lyde


Brugerne kan efterligne kattenes bevægelser


Brugerne deltager med glade i aktiviteterne


Evaluering:


Fotoalbum, collager m.m. tjener som evaluering


Vi vil evaluere vores projekt løbende, når vi har møde





Konkret lovgivning:


http://www.kattens-vaern.dk/?side=47 lokaliseret d.16.11.11


http://www.kattens-vaern.dk/assets/vejfred.pdf lokaliseret d. 16.11.11

1http://www.bevaegelse.dk/page5.html lokaliseret d. 16.11.11

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen